STM32F030 może rozpocząć pracę wywołując program spod jednego z trzech obszarów: z pamięci FLASH, pamięci systemowej lub z wbudowanej pamięci SRAM.
Boot loader, zlokalizowany w pamięci systemowej mikrokontrolera, może posłużyć do przeprogramowania jego pamięci FLASH poprzez USART (piny PA14/PA15). W tym celu należy:
- Ustawić bit nBoot1 na 1 (ustawienie domyślne). Aby upewnić się co do jego wartości należy:
- Podłączyć programator zgodny z ST-LINK/V2 do oprogramowywanej płyty,
- Zainstalować i uruchomić STSW-LINK004 https://www.st.com/en/development-tools/stsw-link004.html,
- Odczytać Option Bytes: Target->Option Bytes.
- pin BOOT0 podciągnąć do zasilania (Szczegółowy opis ustawień wywołujących boot loader na starcie procesora oraz interfejsów komunikacyjnych mogących posłużyć do jego przeprogramowania znajduje się w nocie aplikacyjnej AN2606: https://www.st.com/resource/en/application_note/cd00167594-stm32-microcontroller-system-memory-boot-mode-stmicroelectronics.pdf),
- Podłączyć PC, poprzez przejściówkę USB/UART, do pinów PA14/PA15 przeprogramowywanego mikrokontrolera,
- Zainstalować FLASHER-STM32 (https://www.st.com/en/development-tools/flasher-stm32.html),
- Sprawdzić pod którym portem COM widoczna jest przejściówka…
- …a następnie, po otwarciu FLASHER-STM32, wpisać jego numer w okienku „port name” (nie zmieniać ustawień transmisji!!!),
- Wybrać plik wsadowy z rozszerzeniem .hex. i nacisnąć „Next”.